Kedvenc marketinges kolleginánk összehívott egy kis agymozgató, fantáziabeindító workshopot a pasaréti Oázisba. Célja volt, hogy minél több ötlettel, és tanáccsal segítsük egymást, hogy minél jobban tudjunk dolgozni, dekorálni.
Először egy kis elmélettel indítottuk be az agytekervényeket, ötleteket véve a szomszédos országok garden centereitől. Tőlünk nyugatabbra levő országokban sokkal előrébb járnak a kertészeti áruházak; nagyobb hagyománya, kultúrája van a kertészkedésnek. Tőlük sokat tanulhatunk.
Majd az üzletet körbejárva a saját megfigyeléseinket, észrevételeinket megbeszéltük, tippeket, ötleteket adtunk egymásnak a friss árú kihelyezésére, ki hogy, milyen trükkökkel igyekszik azt a vevőknek bemutatni, eladni. Gyakorlatban is bemutatták a dekoros lányok a tudásukat, és egymástól tanulva, egymást segítve újrarendeztük a Zilah utcai üzlet egyes részeit. Érdekes volt látni, ahogy egyes kollegák keze alatt szinte csodák történtek egy-egy növényasztalon, polcon.
Sok előnye van egy ilyen megbeszélésnek. Többek között el lehet egymástól lesni a dekorálás rafinériáit, ki milyen trükköket használ árúkihelyezésénél, növény-összeültetések készítésénél. Persze minden üzlet más és más, nehéz összehasonlítani őket. Más a vevőközönség Pasaréten, más Soroksáron, a vidéki áruházakba látogatókról nem is beszélve. Mások így a vevői igények, és ezt figyelembe is kell venni a munka során. Sokszor találkozunk azzal, hogy amit Soroksáron könnyen visznek a vevők, azt a Pasaréti közönség nem szereti, vagy fordítva.
Egy ilyen tréning után más szemmel tud körbenézni az ember a saját üzletében is, és amin eddig a szeme átsiklott, azt most észreveszi, és tud rajta változtatni.
Utolsó kommentek