Nagyon nehezen értettem meg. Talán nem is fog menni nekem. Mindig zsigerből magyarázom a pr-t, patetikusan magasztalom a munkámat (magamat), elfogult megjegyzéseket teszek a téma minden érintésekor. Ez a munka kicsit az érzékekről szól, azok irányításáról és befolyásolásáról, szerintem nem kívánt esetben átveréséről. Talán ezért a marketingesek közmegítélése valahol a politikus és a parkolóőr között lehet, nem véletlenül, de kicsit igazságtalanul. Azt mondták (a kreatív vezető), hogy ezen javíthatok, ha jól tudok viselkedni egy ilyen blogon, és nem írok triviális marhaságokat.
Az elso szlovákiai áruház Érsekújváron. Furcsa volt más nyelven elkészíteni a feliratokat.
A fentiek tükrében megbocsátható nekem, hogy nem tudtam teljesen elszakadni a koncepcionális gondolkozásmódomtól, ezért egy elég bugyuta felvezető sztori az én első bejegyzésem. Rég nem látott osztálytársakkal és azok ismerőseinek unokatestvéreivel gyakran kényszerülök cégismertetős beszélgetésbe. Általában a két szakma (kertészet és marketing) halandó számára elképzelhetetlen párosítás, és ez okozza a gondot.
- Szóval marketinges vagy… De azt mondtad, hogy egy kertészeti cégnél vagy már közel 8 éve. De mit marketingelsz ott? Hogy szépen nőjön a muskátli?
- Nem, nem. Tudod mi olyan áruház féle vagyunk. Bejön a vásárló – ha jól dolgozom – és vásárol. Ha jól dolgozom.
- Áruház? Nem óázis kertészet? Nekem a kertészet olyan vidéki hely, ahol áll egy fószer kapával, pántos nadrágban és bagózik, miközben nézi milyen felhők jönnek. Valaki csak megnöveszti nálatok a virágokat!
- Persze ezért vannak termelő kertészek, ők értenek a termeléshez, elhozzák a kész növényt hozzánk, mi meg az eladáshoz értünk és eladjuk. Ehhez kell a marketing.
- Ja akkor nálatok marketingesek dolgoznak?
- Na figyelj. Nálunk is van egy csomó kertész, hiszen érteni kell a növényekhez. Marketinggel úgy konkrétan csak ketten foglalkozunk a cégnél. Nekünk az a célunk, hogy a vásárló, ha virágot akar, hozzánk jöjjön be, és ne máshova menjen. Aki pedig eljött hozzánk, az meg legyen elégedett – itt jön képbe a kertész – hogy a vásárló máskor is visszatérjen. Egyszerű körforgás, mint a természetben.
- Elég bioizé… zöldhalandzsának hangzik ez. Biztos sok környezetvédő hippi jár hozzátok!
- Lehetne benne valami, bár én nem környezetvédőknek, inkább a környezetükre igényesnek, arra odafigyelőnek tartom őket. Főleg családosok, nők, olyanok, akiknek kellemes program nálunk vásárolni.
- És akkor te nekik marketingelsz, hogy odamenjenek hozzátok. Azt hogy csinálod?
- Nem mondom el, mert sokáig tartana. De lesz egy blog, ahol erre is lesz lehetőség…
Utolsó kommentek