Az ingyenes és mindenki által kedvelt Oázis Magazin megjelenését a nagyfőnök 1 héttel előrébb hozatta. Ami azt jelenti, hogy nyomda, lapzárta, minden előrébb jött egy héttel. Hétfőig, azaz 5 nap alatt 32 oldal összetéve, úgy, hogy gyakorlatilag még csak a cikkek fele van meg, a képanyagból pedig semmi, azért az nagyon húzós...
A magazinról
A tavaszi magazin elfogyott, majdnem 100 ezer példányt kapkodtak szét 2 hónap alatt a vásárlók. Hogy ez a szám jelentsen is valamit: Az ingyenes magazinoknál a havi megjelenésű Patika magazinból 200,000 példányszámot, a szintén havi rendszerességgel kiadott Ügyvédvilágból pedig 10.000 db-ot terjesztenek. De ha a minőségi magazinokat vizsgáljuk, akkor a Joy-ból havi 70 ezer, a Praktika magazinból 50 ezer kerül az olvasókhoz.
A címoldalak változása 2007 óta.
Kreatívosként én felelek a tartalomért és a formai megjelenésért is. Az elmúlt 5 szám fejlesztésében elég sok munka van. A tartalmat saját és PR cikkek, valamint saját és külsős hirdetések teszik ki. A cikkek nagyobb részét pár kertész kolléga segítségével írjuk, nem sok a külsős iromány. A formai megjelenést a cég grafikusával alakítjuk ki, aki lapzárta után egy-másfél hétig bíbelődik vele a nyomdába küldés előtt. Sokáig tartott, mire közös nevezőre jöttünk a stílust illetően, de megérte a fáradozás.
A különbség az Oázis magazin és a többi kiskereskedelmi lánc ingyenes kiadványai között, hogy a mi kiadványunk nem termékkatalógus, se nem akciós újság, inkább a nagyobb kiadók szabadidős és kertészeti kiadványaihoz hasonlít. Ugyan szerepelnek benne akciós árak és termékajánlók, de a fő csapásirány az, hogy az olvasó kedvet kapjon a kertészkedéshez és otthonának szépítéséhez a színes cikkek hatására. A tartalom sok lakberendezési, trend és szabadidős témákkal bővült, mivel a növényekről rendre csak ugyanazt lehet írni, és az egy idő után a rendszeres olvasóknak unalmas lenne. Próbálunk sok újdonságot felvonultatni a témákban, és az egyre szebb képanyagért, az akció, termék és hangulatfotókért is rengeteget dolgozunk.
Nem termékkatalógust csinálunk: csak pár ajánló van a cikkek között
A karácsonyi lapszámnál is feltűnt már, de a tavaszinál erősen érezhető volt, hogy a vásárlók szabályosan várják a magazin megjelenését. Február végén már napi 30-40 türelmetlenkedő telefonhívás érkezett a tavaszi számot sürgetve. Ez nem hangzik soknak, viszont jelzi, hogy az olvasók ragaszkodnak a magazinhoz. A visszajelzésekből az látszik, hogy elértük azt a minőségi szintet, amikor a rendszeres olvasóink fejben tartják a megjelenési időpontokat, és kialakult az a bizalmi szint, hogy szívesen próbálják ki a magazinban megjelenő új termékeket, és adott esetben saját környezetüket is a cikkek tanácsai alapján alakítják ki és formálják át.
Aki még nem ismeri az Oázis magazint, érdemes belelapozni, mert minden szám sok érdekességgel szolgál. A nyári szám megjelenése Budapesten május 15-e (ha a magasságos vagy bárki más megsegít), a vidéki áruházakban azt követő hét.
A weboldalon az összes archív szám olvasható.
Utolsó kommentek