Új üzlet nyitásánál az árufeltöltés egy felelősségteljes feladat. Ha rossz lesz az áru összetétele, a vásárlónak hiányérzete lehet.
3 kollégámmal csak nyitás előtt egy nappal mentünk le segíteni a helyi vezetésnek a végső hajrában. És pakolás, árazás közben furcsa érzés kerülgetett: mintha kevés lenne az áru. Eleinte próbáltam elhessegetni, de végül csak igaznak bizonyult. Ma már tudom: Egy nyíló üzletbe a dekorációs áruból és bizonyos kellékekből 20%-kal többet kell rendelni, mint azt első blikkre tenném.
Kaspókból például nem elég a polcra szánt mennyiséget rendelni, mivel azoknak egy jó nagy része dekorációba is megy, és így üresnek hatnak majd a polcok. Több kell egyes növények kaspóiból is, ilyen pl. az orchidea. Fontos, hogy a színskála teljes legyen, akkor is, ha nem minden darabja a kedvencünk. Ha már a színek megvannak, a méretekre is gondolni kell. Legyen mininél kisebb, és az óriásnál nagyobb is. Ha máshova nem, kiemelésnek, bemutatónak jó lesz.
Szezonális növényekből növény összeültetéseket szoktunk készíteni, mert csak felkapja a vevő, és viszi. Gyors és praktikus megoldás. Persze kell hozzá alapanyag; kaspó, kosár, szalag, betűzők, stb. minden mennyiségben, színben, formában, ezért ezekből is jóval több kell.
A dekorációba kell sok kis mütyürke is. Feldob, gazdagít, kelleti magát. Amit itt fontos megemlíteni, hogy nálunk az árukihelyező nem csak egy ember, külön szakmája van. Dekoratőr, és ért hozzá. Az Oázis nem hipermarket, nem barkácsáruház, nálunk a vásárló hangulatot, ötletet kap, ihletet szerez
Jó tanulópénz volt, hogy a hiányos rendelés miatt be kellett jönnöm hétvégén is dolgozni, hogy kiegészítsem a pluszban leküldendő árut… De szeptemberben a rákosszentmihályi üzlet nyitásánál már profiként fogom megoldani a helyzetet:)
Utolsó kommentek